Yozgat Bozok Üniversitesi

İKAMET İZNİ SÜRECİ

İkamet İzni Süreci

Oturma izni ile ilgili tüm yasal süreçler sizlerin sorumluluğundadır. İkamet izniniz ile ilgili yasal bir sorun yaşamamak için lütfen gerekli adımları atınız. Bu rehber size yardımcı olmak amacıyla hazırlanmıştır. Lütfen ileride ciddi yasal problemler yaşamamak veya para cezalarıyla karşılaşmamak için, kurallara uymaya özen gösteriniz. Bir sorun yaşamanız durumunda lütfen Yozgat İl Göç İdaresi ile iletişime geçiniz.

İlk Başvuru

Üniversiteye yeni kayıt yaptıran uluslararası öğrenciler en kısa zamanda oturum için başvuru sürecini başlatmaları gerekmektedir. Bu süreci başlatmak ve bilgilenmek için lütfen https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresini ziyaret ediniz.

Online başvuru yaptıktan sonra, tarafınıza verilen randevu gününde Yozgat Bozok Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğüne şahsen başvurmanız gerekmektedir. İkamet izin süreci sırasında yardıma ihtiyaç duyduğunuzda lütfen Koordinatörlüğümüz ile görüşünüz veya mümkünse bu süreci başarılı bir şekilde tamamlayan diğer öğrenciler ile temasa geçiniz. 

Gerekli belgeler:

  1. E-ikamet çevrimiçi başvuru formu: Online başvuru formuna https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz. 
  2. Geçerli pasaport aslı ve fotokopisi: 
  3. 4 adet biometrik fotoğraf
  4. Sağlık Sigortası  *
  5. İkamet Bilgi Formu 
  6. İkamet İzni kart bedeli makbuzu  
  7. Muvaffakatname (18 yaşından küçükler için) 

ÖNEMLİ HATIRLATMA: Türkiye'de üniversite okumaya hak kazanan ve ikametlerini başarıyla alan öğrenciler, ikamet izin tarihinden itibaren 3 ay içerisinde T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından verilen Genel Sağlık Sigortasını (GSS) almaya hak kazanırlar. 3 ay süre geçtikten sonra bu sağlık sigrotyası alınamamaktadır. GSS, Türkiye'deki bütün devlet hastanelerinde geçen bir sigortadır. Yaşayacağınız sağlık problemlerinde mağdur olmamak için GSS veya hastanelerde geçerli bir sağlık sigortası yaptırınız. GSS'yi nasıl yaptıracağınızı öğrenmek için buraya tıklayınız.

Uzatma, Yenileme ve Geçiş Başvuruları:

Öğrencilerin öncelikle elektronik ortamda (https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden) başvuru yapmaları gerekmektedir. Ardından aşağıdaki evraklarla birlikte Yozgat Bozok Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğüne şahsen başvurmanız gerekmektedir.

Gerekli belgeler:

  1. E-ikamet çevrimiçi başvuru formu (https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden).
  2. 4 adet biometrik fotoğraf
  3. İkamet Bilgi Formu 
  4. Sağlık Sigortası 
  5. Adres bilgilerini gösterir yazılı belge 
  6. İkamet İzni kart bedeli makbuzu 
  7. Muvaffakatname (18 yaşından küçükler için)
  8. Önceki ikamet izin belgesi

 

Önemli Bilgiler:

İlgili süreçler takip edilmediği takdirde yasal işlem uygulanır.

  1. İkamet tezkereniz geçerli olduğu sürece, Türkiye’ye girmek için vize almanıza gerek yoktur. Ancak. İkamet izninizin bitmesine altı aydan az bir süre kaldıysa ve yurtdışına çıkmak zorundaysanız lütfen Yozgat İl Göç İdaresi ile görüşünüz.
  2. Göç İdaresi çevrimiçi başvuru tarihini dikkate almaktadır. Bu nedenle vize veya ikamet izni sona ermeden çevrimiçi başvurunun her koşulda yapılması gerekmektedir. 
  3. Oturma izni için başvuru yaptığınız esnada verdiğiniz adresin doğru ve eksiksiz olması gereklidir.
  4. İsim/soy isim değişikliği, pasaport değişimi, medeni hal değişimi, adres değişikliği ya da bölüm/program değişikliği gibi durumlarda vakit kaybetmeden Yozgat İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne bilgi verilmesi gerekmektedir.
  5. İkamet tezkerenizde silinti ve kazıntı yapılmaması gerekmektedir. İkamet tezkeresinin kaybedilmesi durumunda derhal Yozgat İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne müracaat edilmesi gerekmektedir.
  6. Kayıtlı-kayıtsız olan, izin alan (kayıt donduran) ve disiplin suçu nedeniyle uzaklaştırma cezası alan öğrencilerin bilgileri her dönem, ilişiği kesilen, kendi isteğiyle ilişik kesen ve mezun olan öğrencilerin bilgileri ayrılış tarihlerinden itibaren bir hafta içinde ilgili kuruma iletilir. Bu nedenle bu durumlarda oturma izniyle ilgili sürecinizi dikkatle takip etmeniz gerekmektedir.
  7. Öğrenci ikamet kartınızın üzerinde yazan geçerlilik tarihinden bağımsız olarak, ikamet izninizin ancak siz aktif kayıtlı bir öğrenci olduğunuz sürece geçerli olduğunu unutmayınız. Eğer (i) programınızdan mezun olduysanız, (ii) kendi isteğinizle kayıt sildirdiyseniz, (iii) dönem kaydınızı yapmadıysanız, (iv) dönem izni aldıysanız, kartınızda belirtilen geçerlilik tarihi henüz gelmemiş olsa bile, ikamet izniniz Göç İdaresi tarafından iptal edilecektir.
  8. Yukarıda da belirtildiği gibi, izinli(kayıt donduran) ya da dönem ders kaydını yaptırmamış öğrencilerin (değişim programı, uluslararası ortak diploma programı ve TÖMER kursları sebepleri  ile izinli olan öğrenciler hariç) ikamet izinleri Yozgat Göç İdaresi tarafından iptal edilmektedir. Lütfen bu konuyu göz önünde bulundurunuz. Bu durumda herhangi bir sebeple Türkiye'de kalacak olan öğrencilerin kısa dönem ikamet iznine başvurmaları gerekmektedir. (Lütfen izin bilginizin sisteme işlenmesini beklemeden, izin talebinizi bölümünüze ilettikten hemen sonra ikamet geçiş başvurusunu çevrimiçi olarak yapınız)
  9. Herhangi bir programda kayıtlı olmadan Türkiye’de kalmayı planlıyorsanız (mezuniyet töreni, lisansüstü başvuru, vb. nedenlerle), ikametiniz bitmeden önce kısa süreli ikamet için başvuru yapmanız gerekmektedir.
  10. Mezun olan lisans öğrencilerinin en geç 10 gün içinde ülkeden çıkmaları gerekmektedir. Bu süre, lisansüstü programlardan mezun olan öğrenciler için 2 aydır. (Lisans öğrencileri için mezuniyet tarihi, notların açıklanma tarihidir. Lisansüstü öğrenciler için ise mezuniyet tarihi basılı tezin enstitüye teslim edilme tarihidir.) Bu tarihten sonra herhangi bir nedenle kalmayı planlayan öğrencilerin yukarıda belirtildiği gibi kısa süreli ikamet için başvuru yapması gerekmektedir.
  11. İkamet tezkeresi, öğrencinin anne babası ile diğer yakınlarına ikamet izni alma konusunda hiç bir hak sağlamamaktadır.
  12. İsteyen öğrenciler, çalışma izni almak şartıyla çalışabilirler. Ancak lisans öğrencileri için çalışma hakkı, ilk yıldan sonra başlar ve haftada yirmi dört saatten fazla olamaz. Çalışma izni almak isteyen öğrencilerin Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na başvurmaları gerekmektedir.
  13. İkamet izni başvurunuz, Göç İdaresi tarafından değerlendirme altındayken Türkiye'den ayrılmak isterseniz, bunu ancak maksimum 15 günlüğüne ve Göç İdaresi'nden bir çıkış izin belgesi alarak yapabilirsiniz. Bu belge olmadan ülkeden çıkmanız durumunda, mevcut ikamet izni başvurunuz olumsuz etkilenebilir ve yeniden bir başvuru yapmak durumunda kalabilirsiniz.